What makes Aäron's day?
"Mijn kennis wordt hier elke dag aangevuld."

Deel deze testimonial
“Ik ben hoofd van de technische dienst. Wij staan in voor het preventief onderhoud van het machinepark. Ook de storingen en depannages die zich tijdens de dag voordoen, lossen wij op. Elke dag is anders. Het gaat van onderhoud tot taken die doorstromen vanuit de kwaliteitsdienst, 101 dingen. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen, en we leren altijd iets bij. Voor dingen die we zelf niet kunnen oplossen, komt er een externe expert, meestal de leverancier, ons assisteren. Daar proberen we iets van op te steken. Als het probleem zich nog eens voordoet, kunnen we het dan zelf oplossen.”
Veel bijgeleerd
“Zeven jaar geleden kwam ik als elektricien uit de meer huishoudelijke sector. Toen ik hier begon, bestond deze dienst nog niet. Er was nog geen onderhoudstechnicus, geen materieel, geen werkplaats, niets. Ik kende eigenlijk ook niets van dit soort machines. Ik wist enkel naar wie ik moest bellen als er iets kapot was. Maar ik liep mee, nam foto’s, schreef alles op, en zo leerde ik bij. De volgende keer probeerde ik het zelf op te lossen. Maar de eerste jaren waren een harde leerschool. Ik heb hier nog rondgelopen met traantjes in mijn ogen. Ik belde naar huis en zei: ‘dit is niets voor mij’. Maar ondertussen beet ik door en leerde ik dagelijks bij. Daar moet je tegen kunnen, constant geconfronteerd worden met dingen die je nog niet kan oplossen. En zo vul je je pakketje met kennis altijd maar aan. Mijn dag is goed als op het einde van de dag alle machines draaien, en we geen technische storingen hebben gehad. Als een klant iets wil en het moet gemaakt worden op die machine, dat we niet moeten zeggen dat ze twee dagen moeten wachten omdat de machine kapot is. Ik ben blij als alles werkt. En hoe beter de machines werken, hoe gelukkiger mijn collega’s zijn én onze klanten uiteindelijk! Het is geestig voor iedereen als alles werkt.”
Respect voor het personeel
“Niet opgeven is mijn tip voor nieuwe mensen. Als je hier lang genoeg werkt, kan je een heel sterke schakel worden in de ketting. Een job waarvan je kan zeggen: als ik hier niet ben en er gaat iets kapot, hebben ze een probleem. Dat mes snijdt natuurlijk aan twee kanten. Als je in verlof bent, of het is nacht, dan moet je toch paraat staan als er iets defect is. Maar ik hou er wel van dat ik enigszins onmisbaar ben, dat ik iets te betekenen heb. Ik krijg er veel voldoening van. Flexibiliteit naar de klant toe is hier een kernwaarde. Maar ook kwaliteit leveren. Klanten kunnen bijvoorbeeld tot drie uur ’s middags bellen om een bestelling door te geven voor de dag erop. Dat is een mooie extra service die we bieden. Vanuit DKO zelf is er ook veel respect en flexibiliteit naar het personeel toe. Als er iets kapot is, en ik heb al acht uur gewerkt, ga ik het toch nog herstellen. Maar als ik morgen zeg dat mijn dochter ziek is en ik twee uur niet kan werken, dan begrijpen zij dat ook. Het is geven en nemen. In een ander of groter bedrijf is dat niet altijd mogelijk.”
Mijn favoriete product?
“De piccoloworstjes. Overal waar ik ze mee naartoe breng, vindt iedereen ze heel lekker. Op de barbecue van de hengelclub bijvoorbeeld. Met de piccoloworst kom je nooit in verlegenheid. Ik heb er dit jaar weer honderd gekocht, en ik krijg altijd positieve commentaren. Ze zijn gemarineerd vanbuiten, lekker gekruid vanbinnen, en ze bakken geweldig goed! Ik eet ze zelf het liefst met gestoofde ajuin en curryketchup, tussen een broodje. Het is echt een culinair orgasme!”
Aäron